Articole, Puritate, curtare & relații

Despre relația la distanță: 3 secrete pentru fata care așteaptă

În urmă cu ceva timp, am scris despre relația la distanță și am oferit o perspectivă personală asupra întrebării: este posibil să am o relație serioasă cu un băiat care locuiește departe de mine? (găsești link-ul acestuia la finalul articolului). Deși trăim într-o vreme în care comunicarea se poate realiza instant prin intermediul tehnologiei, totuși relațiile nu rezistă, poveștile de dragoste sunt superficiale, sunt din ce în ce mai multe inimi frânte și din ce în ce mai puțini tineri care sunt fideli unul celuilalt.

O relație la distanță nu este ceva ce mulți își doresc să își asume. Lipsa companiei persoanei îndrăgite, a timpului petrecut cu ea provoacă suferință și pare că nu există niciun remediu pentru asta. Categoric dorul de el apasă pe inima unei fete, însă acest lucru nu înseamnă că în viața ei nu mai poate exista bucurie. Fericirea și împlinirea ei nu trebuie să atârne doar de relația cu un băiat. Dacă el este departe, nu înseamnă că trebuie să se pregătească pentru tratament anti-depresiv. Nu scriu ușor aceste cuvinte, ci vorbesc din proprie experiență. Este greu când el este departe și vezi în jurul tău atâtea cupluri fericite care parcă îți răsucesc mai tare cuțitul în rană.

Dumnezeu nu vrea ca tu să trăiești o așteptare goală, searbădă și să revii la viață doar când te vezi cu el. Tu poți avea viață din belșug, poți avea pace, bucurie, chiar dacă inima ta suspină după el. Lucrurile acestea par desprinse din altă lume fiindcă nu prea le vedem întâmplându-se în viața de zi cu zi. Trebuie să înțelegi că o relație cu un băiat nu trebuie să fie singurul tău sens în viață. Dacă totul se învârte în jurul său, este foarte greu sau chiar imposibil ca tu să reziști distanței.

Viața nu începe când ești într-o relație. Ea trebuie trăită din plin, fiecare zi este un dar de la Domnul. Știu că acest mesaj pare inconfortabil la prima vedere, fiindcă trăim într-o lume în care punem toate nevoile noastre pe umerii celorlalți și așteptăm să fie împlinite pentru a ne putea simți fericite. Însă un secret al fericirii pe care cultura nu îl înțelege este acela că, pentru a fi fericit, trebuie întâi să fii darnică, apoi să primești. Cele mai multe relații se rup fiindcă cei doi țin cu toată puterea de nevoile lor, de dorințele lor, de prioritățile lor, fără să fie dispuși să se pună reciproc pe primul loc.

Cunosc ce înseamnă să fii departe de el, dar am învățat că așteptarea trebuie să fie mai mult decât plâns, oftat, vorbit la web sau prin mesagerie instantă. Dacă treci printr-o perioadă de acest fel, vreau să îți împărtășesc trei secrete pe care cultura pop, Hollywood-ul, mass-media nu le cunosc… Și știu că vei vedea și vei trăi altfel așteptarea.

1) Relația ta cu Dumnezeu

Dumnezeu poate să mângâie și să întărească o inimă cum nimeni nu o poate face. Nu îți spun că trebuie să mergi la El doar ca să pună balsam pe rană și apoi să îți vezi de ale tale, nu. Timpul petrecut în prezența Lui te va distrage de la tine și îți va îndrepta privirea spre El.

Mi-ai făcut cunoscută cărarea vieţii …În prezenţa Ta este belşug de bucurie,la dreapta Ta sunt desfătări veşnice!

Psalmul 16:11

Această promisiune nu este doar pentru fetele care au un iubit sau un soț aproape de ele, ci chiar și pentru tine. Dumnezeu poate să îți dea o pace nepământeană și putere să biruiești tendința de a-ți ocupa mintea mereu cu el. Dumnezeu Însuși este un motiv de bucurie, chiar cea mai profundă bucurie. Petrece timp rugându-te, studiind Cuvântul Său și cunoaște-L pe Cel ce vrea să fie dragostea ta dintâi.

2) Vorbește cu Dumnezeu despre el

În loc să te plângi și să oftezi cu fiecare respirație, roagă-te pentru cel care este departe de tine. Mută-ți atenția de la tine la el și înalță rugăciuni către Domnul. Fii specifică și cere binecuvântarea lui Dumnezeu peste el. Rugați-vă împreună la telefon sau stabiliți-vă un timp în care să vă rugați amândoi odată, oriunde v-ați afla.

3) Lucrează pentru Împărăția lui Dumnezeu

Pe cât este de ușor să ne concentrăm mereu asupra propriilor nevoi, la fel de ușor este să alunecăm într-o stare de nemulțumire din ce în ce mai profundă. Mută-ți atenția de la tine spre ceilalți. Slujind acasă, pe cei din familie, pe cei din biserică sau dintr-o comunitate, vei avea atenția distrasă de la frământări și durerile emoționale. Prin faptul că vei alina suferința cuiva sau te vei îngriji de o nevoie care nu este a ta, vei experimenta o alinare a propriei dureri.

Spunându-ți aceste lucruri, nu vreau să dau impresia că susțin ideea feministă ”eu n-am nevoie de un bărbat”. O relație în Domnul poate să aducă multă binecuvântare și fericire, e o dorință care vine de la El. Dacă ești într-un sezon al vieții tale în care te afli într-o relație la distanță, aceste îndemnuri îți vor fi de folos. Dorul nu va dispărea, dar vei simți că trăiești cu sens, nu doar așteptând să treacă timpul.

Poți citi și Despre relația la distanță – este posibilă?

Cum să te rogi pentru viitorul tău soț

Cum să îți onorezi viitorul soț

Cu dragoste,

ty12631

 

 

4 gânduri despre „Despre relația la distanță: 3 secrete pentru fata care așteaptă”

  1. Si eu am crezut mult timp ca o relatie la distanta functioneaza dar propria experienta m-a facut sa imi schimb parerile. Am cunoscut pe cineva din alt oras – 300 de km distanta . Vorbeam online. Am inceput sa vorbim si am decis sa ne intalnim in orasul de mijloc..ne am intalnit o data de doua ori..cred ca au fost de vreo 7 ori o data la 2 sapt sau o luna….am insistat apoi sa vina sa imi cunoasca parintii dar spunea ca e departe ca daca nu e sigur ca e ceva serios nu vrea sa vina…ne am certat si impacat de vreo 2 ori dar ori de cate ori era vorba sa vina sa imi cunoasca familia ezita..nu era pregatit. De asemenea el dorea ca eu sa ma mut in orasul sau sa vedem daca fiind in acelasi oras relatia merge si doar dupa sa ne decidem ceva sigur..eu am zis ca nu ma mut fara logodna macar..de ce eu ca fata sa ma intorc acasa daca ceva nu ar functiona? Toate acestea au dus la ruperea relatiei cu totul dupa cam un an si jumatate de impacari si despartiti… Stiu si cazuri fericite care au functionat….dar pentru o asemenea relatie e nevoie ca amandoi sa fie la fel de implicati si dedicati….

    Apreciază

    1. Dragă Damaris, îmi pare rău pentru că ai trecut prin aceste lucruri. Este greu să ai o relație la distanță, mai ales cu cineva care nu vrea să coopereze și să facă pași spre avansarea relației.
      Însă nu te gândi că tu ai făcut ceva greșit, sper că nu te-a cuprins acest gând.
      Domnul să te ajute să ai parte de o relație peste măsura așteptărilor tale, fie ea la distanță sau nu 😊

      Apreciază

      1. Am facut si eu greselile mele …si da imi e cam teama sa ma implic acum intr-o relatie desi imi doresc o familie pt ca imi e teama ca istoria sa nu se repete

        Apreciază

      2. Și totuși ai învățat anumite lucruri și știi în ce fel să fii mai precaută. Îndemnul meu este să te implici într-o relație doar cu un băiat care își dorește și el o familie, nu unul care e doar curios sau nesigur.
        Păzește-ți inima, nu oferi multe detalii de la început, vezi cât este de dispus să te cucerească. 🙂

        Apreciază

Lasă un comentariu